RALLYE SVĚTLÁ - HISTORIE

 


2002 2003 2004 2005 2006 2007 200820092010 2011 2012 2013201420152016 20172018


  Historie tohoto závodu se začala psát v roce 2002, kdy se uskutečnil 1. ročník soutěže.

Zakladatelem byl již aktivní ředitel Rallye Posázaví. S podporou zástupců města Světlé nad Sázavou navázala soutěž volně na tradiční závody do vrchu, které dříve startovali v Přísece u Světlé nad Sázavou. Rallye Světlá se stala díky precizně připravené soutěži oblíbenou a hojně navštěvovanou motoristickou akcí v České republice.

Není náhodou, že slavnostního startu na Náměstí Trčků z Lípy se zúčastnili osobnosti z politického i sportovního dění, ale i zpěváci a herci.

Postupně se soutěž za podpory města a sponzorů rozšířila až do dnešní podoby.

Ředitelem je od samého vzniku Zdeněk Secký.

Díky všem zúčastněným včetně pořadatelů a sponzorů se Rallye Světlá dostala na špici amatérských motoristických soutěží v České republice.

Postupně na Vysočinu přijížděli soutěžní týmy nejen z Čech a Moravy, ale i ze zahraničí. Tradičně největší účast je ze sousedního Polska.

Motoristická akce tím dostala cejch - Mezinárodní.

Roky 2014 - 2017 jsou pro pořadatel velmi náročné. Díky vzniku nového poháru ČMPR a pomluvačné kampani proti Rallye Posázaví a Rallye Světlé dochází k odlivu jezdců a tím i úbytku prostředků pro zajištění akce. I přes tato úskalí se daří soutěž udržet.

V roce 2017 však dostává soutěž další ránu pod pás od Autoklubu ČR který rozesílá na oddělení Policie ČR pokyny proč amatérské soutěže nepovolovat a aby toho nebylo málo, připojují se i občané v obcích a dávají dohromady petici "STOP RALLYE".

Aby byla zachována motoristická akce mění ředitelství název. Slovo Rallye nahrazuje zkratka MMS - Mezinárodní Motoristická Soutěž.

Mění se pravidla a v podstatě se vše vrací na začátek. Díky nesmyslné legislativě a byrokracii při povolování uzavírek a přejezdů při soutěži, můžou být přihlášené pouze vozy které splňují ustanovení dané silničním zákonem.

V roce 2018 opravuje SUS Vysočiny snad všechny komunikace na kterých je možné pořádat RZ a pokud neopravuje slouží komunikace jako objízdná trasa pro veřejnost. Pro další uzavírky přichází zamítavé stanovisko od zástupců 13 obcí. Hrozí zrušení akce. Po dohodě s Policií ČR je pro jednu z RZ použita silnice druhé třídy na které je v tu chvíli prováděna oprava. Za cenu menšího počtu ostrých km se rallye uskuteční. Na start soutěže má vliv i žádost ředitele konkurenční firmy ČMPR o poskytnutí bodů a přidělení kooficeientu 1,5 aby došlo k přihlášení většího počtu posádek. Ředitelství slib nedodrželo a díky tomu byla i nižší účast. Tímto jednání opět dokazuje vedení ČMPR, že od roku 2014 vznikl pohár pod záštitou asociace jezdců, že vznikl aby každoročně díky pomluvám a nesplněných slibům působil proti našim soutěžím na Vysočině.

V tomto roce dochází k řešení nezpůsobilosti vozidel s ochranným rámem. TK na vyžádání vše vyřešila.


VÍTĚZ 17. ROČNÍKU 2018

Gregor Milan, Štindl Vladimír

MG Racing, Mitsubishi Lancer EVO VI

  


VÍTĚZ 16. ROČNÍKU 2017

 Lelek Janusz, Chlebowsky Ryszárd

MARMA RALLY TEAM - Mitsubishi Lancer EVO IX - POLSKO

  


VÍTĚZ 15. ROČNÍKU 2016 Pavel Gajar, Petr Vilímek

AUTOSPORT GAJAR - Mitsubishi Lancer EVO V.

  


VÍTĚZ 14. ROČNÍKU 2015 Martin Šikl, Petr Vilímek

AUTO KOŽMÍN - Mitsubishi Lancer EVO IX.

   


VÍTĚZ 13. ROČNÍKU 2014 Martin Šikl, Petr Vilímek

AUTO KOŽMÍN - Mitsubishi Lancer EVO IX.

 

 

VÍTĚZ 12. ROČNÍKU 2013 Martin Šikl, Petr Vilímek

MARTIN ŠIKL - Mitsubishi Lancer EVO IX.


VÍTĚZ 11. ROČNÍKU 2012 Pavel Gajar, Petr Vanický

AUTOSPORT GAJAR - Mitsubishi Lancer EVO V.

 


VÍTĚZ 10. ROČNÍKU 2011 Martin Šikl, Martin Pecina

ABV AUTODÍLY - Mitsubishi Lancer EVO IX.

 


VÍTĚZ 9. ROČNÍKU 2010 Martin Šikl, Martin Pecina

ABV AUTODÍLY - Mitsubishi Lancer EVO IX


VÍTĚZ 8. ROČNÍKU 2009 Tomáš Kabát, Jiří Šimek

KORNO TEAM - Mitsubishi Lancer EVO IX.

 


VÍTĚZ 7. ROČNÍKU 2008 Martin Šikl, Martin Pecina

MARTINI RACING - Mitsubishi Lancer EVO IX.

 


VÍTĚZ 6. ROČNÍKU 2007 Zdeněk Němec, Tomáš Dostál

NC POWER PRO SPORT TEAM - Volkswagen Golf

 


VÍTĚZ 5. ROČNÍKU 2006 Josef Vak, Petr Kolář

AMK ŠMOLOVY - Lancia Delta HF Integrale

 


VÍTĚZ 4. ROČNÍKU 2005 Rudolf Kohout, Josef radina

NIKITA RALLY TEAM - Lancia Delta HPE 2,0

 


VÍTĚZ 3. ROČNÍKU 2004 Josef Vak, Petr Kolář

AMK ŠMOLOVY - Lancia Delta HF Integrale

 


VÍTĚZ 2. ROČNÍKU 2003 Josef Vak, Rostislav Svoboda

AMK ŠMOLOVY - Lancia Delta HF Integrale

 


VÍTĚZ 1. ROČNÍKU 2002 Martin Ballek, Petr Fallada

MOTORSPORT BF - Škoda Felicie 1,6

 

 

 

Copyright © Zdeněk Secký - SEKY